Ny blog!

Velkommen til bloggere, tweeple og andet online godtfolk. Nogle af jer kender mig måske fra min fotoblog MHF Creativity, hvor jeg deler mine fotos med omverdenen. Men, som flere af jer sikkert kender til, så kan der jo af og til ske det, at man finder sig selv med en masse på hjerte, som ikke lige passer ind i et givent format. Derfor besluttede jeg mig for at oprette denne blog, hvor jeg vil belemre jer med mit tankespin(d), finurlige indfald og sikkert også et foto eller to i ny og næ.

Nu ligger landet jo så desuden sådan, at jeg er en smule besat af kommunikation (foruden uddannet i det i øvrigt), så en del af mine indlæg vil helt sikkert tage udgangspunkt i den forundelige verden, som er interaktion.

Og som et første emne føles det ret naturligt at tage en problematik op omkring netop det at oprette en blog. For én ting er, at man har besluttet sig til, at man ikke kan leve uden en (til) blog – en helt anden (og dog) sag er så, hvordan man skal navngive sin nye kreation. Selv gik jeg igennem megen grublen og gumlen på forskellige mere eller mindre avancerede (og tåbelige) navne, før jeg besluttede mig til at følge det gammelkendte Keep It Simple, Stupid! Med dette i tankerne satte jeg mig for at definere mit planlagte indhold: kommunikation, billeder, tanker og overvejelser for nutiden og fremtiden (intet mindre!), hvilket jo lyder fint og forholdsvis omfattende. Men kogt ned efter KISS-tankegangen svarer dette jo sådan set til min titel: Words and Visions.

Et andet valg relaterer så til valg af sprog. Hvor MHF Creativity er på engelsk, besluttede jeg mig for på denne blog primært at skrive til mine danske med-webbere, og så er modersmålet jo unægteligt mere personligt. At min titel blev engelsk, skyldes ganske enkelt, at nogle ting bare lyder bedre på vores britiske naboers sprog, og at “visions” i denne sammenhæng dækker fint over alt fra visioner for fremtiden og nye kommunikative trends til helt konkrete “visions” i form af fotos og andet visuelt indbydende.

Så derfor: velkommen til Words & Visions, som jeg håber, at I vil tage til jer. Kommentér gerne – det er jo hele pointen med sociale medier.

Skriv et svar

