Street-smART

Foto: MHF Creativity

Foto: MHF Creativity

Kender I det? I sin daglige færden går/cykler/kører man forbi de samme steder igen og igen – og alligevel, så ser man pludselig en masse nye ting. Normalt er man travlt optaget af ikke at blive kørt ned, at finde lige netop det der tilbud på fede t-shirts, eller et andet ENORMT vigtigt gøremål. Derfor ser man ikke de små ting.

Men det gjorde jeg i går, da jeg gik rundt og ventede på, at min pizza blev færdig (ja-ja, det var vel fridag og fredag). Pludselig så jeg alle de små stickers og street art med mere eller mindre politiske budskaber, som man finder på lygtepæle, husmure – og legepladser, åbenbart.

Er spredningen af den slags budskaber på gadeplan ikke i virkeligheden lidt det samme som det, der sker på Twitter og de andre sociale medier? At ideer, holdninger og koncepter udbredes viralt og måske vokser sig store. Kan man i virkeligheden betegne gaden som endnu et socialt medie?

Nu vil jeg bestemt ikke gøre mig selv til fortaler for hærværk. For, uanset budskabet, så er det jo det, som graffiti er. Men derfor kan det stadig godt medføre et smil og en tanke eller to.

Her er et par af de ting, som jeg faldt over i går. Nogle er politiske, nogle sender en anden slags budskaber, og andre er ganske enkelt morsomme. Undskyld den dårlige kvalitet, men min mobil er ikke den nyeste i verden, og det er kameraet i den derfor heller ikke. (Note to self: Gå aldrig ud uden kamera!)

Et svar til Street-smART

  1. […] I huske min sidste tur rundt i gaderne (ventende på pizza), hvor jeg pludselig lagde mærke til alle de små sjove stickers og anden […]

Skriv et svar

