Google lancerer Place Search og ny kortfunktion på mobilannoncer

Google har netop lanceret en ny type søgeresultater på lokale søgninger, som sætter usability i højsædet. Nu er turen kommet til AdWords, som med en ny hyperlokal annoncefunktion gør mobilannoncering mere nærværende.

Going places? Google hjælper dig på vej
Hvis du søger efter et hotel i København eller en restaurant i Køge, så vil Google fremover gøre dine bestræbelser lettere. Med Place Search, en ny type søgeresultater som dukker op på lokale søgninger, bliver Google Places-profiler, anmeldelser og billeder nemlig integreret med de organiske søgeresultater. Place Search er endnu ikke fuldt rullet ud i Danmark, men optræder i dag for mange Chrome-brugere.

Her kan du blive klogere, hvis du vil vide, hvad Google Place Search får af betydning for din search marketing-tilgang.

Update: Google Place Search er nu fuldt rullet ud i Danmark.

Mobile AdWords-annoncer får også ny, lokal funktion
Men Google stopper ikke den lokale udvikling ved Place Search; AdWords mobilannoncer får nemlig også nyt. Med en hyperlokal annoncefunktion bliver de eksisterende adresseudvidelser, som kan vise et kort sammen med din annonce, nemlig udvidet. Når du fremover googler efter et autoværksted eller en kaffebar på din mobiltelefon, vil AdWords-annoncer med adresseudvidelser vise dig, hvor langt du befinder dig fra selvsamme kaffebar eller autoværksted. Det kræver dog, at du har tilvalgt at dele din placering med Google.

Læs mere om de hyperlokale annonceudvideler på Googles danske Inside AdWords blog.

Add to FacebookAdd to DiggAdd to Del.icio.usAdd to StumbleuponAdd to RedditAdd to BlinklistAdd to TwitterAdd to TechnoratiAdd to Yahoo BuzzAdd to Newsvine

2 svar til Google lancerer Place Search og ny kortfunktion på mobilannoncer

  1. […] Bliver din restaurant så fundet? Det kan du sørge for både med AdWords-annoncer og med Google Places, der både kan give dig synlighed organisk og linkes med dine betalte søgeannoncer. Og når du nu […]

  2. […] for nylig at have lanceret Place Search, der sætter ekstra fokus på lokal tilstedeværelse, går Google nu i den anden grøft med […]

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s