Hvad er en god vision? Nu med riddere og popmusik

“It’s what we aim to do,
our name is our virtue”.

Dette er ikke et citat fra nogen management-guru eller kommunikationsbog men derimod et lille udpluk af en sang af Jason Mraz. Selvom konteksten i sangen er en anden, så holder jeg meget af dette lille citat, for egentlig kan det vel ikke siges meget enklere.

Hvad er dit mål? Hvad er det du gerne vil opnå? Og hvordan passer det på det billede af dig selv, som du ønsker, at andre har?

Al snakken om branding – personlig som corporate; om image, omdømme, identitet og alle de andre kommunikationsbegreber handler jo i bund og grund om én ting: Hvilken værdi bliver dit navn tillagt?

Start med at tage den værdi seriøst. Dit navn er din dyd. Det kan måske lyde en smule antikvarisk, men det er måske heller ikke så tosset endda. For lang tid siden sloges man for sin ære. En ridder ville stille op til duel for at forsvare sit navn. Nu foreslår jeg naturligvis ikke, at vi genoptager dén skik. Men blot at vi genopdager æren.

Fokus kommer meget hurtigt til at dreje sig om bundlinje og avisoverskrifter. Og begge dele er naturligvis vigtige. Men i al den snak om kolde kontanter og spin kan indholdet – æren – af og til drukne.

Så hvad vil du gerne opnå? Og på hvilken måde vil du opnå det? Hvis grundlaget for at definere det er din ære, dit navn, så har du en vision.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: