Ord om bøger – W&V nu med boganmeldelser

BøgerHer på Words & Visions har der været lidt stille i en periode – bloggen har været sommerferieramt, men nu er jeg tilbage i fuld vigør (dejligt ord i øvrigt). I sommerferien skete der det, som der altid sker, når jeg har ferie: Jeg får læst en hel masse bøger. Mange flere end til daglig, hvor jeg desværre læser alt for lidt. I bogform i hvert fald.

Denne gang fik jeg mig læst igennem intet mindre end 3 2/3 bog og pænt mange sider, og jeg elskede det. Listen omfatter The Hunger Games, en gruopvækkende og besnærende bog som jeg slugte på 2 dage; Havets Katedral, et fantastisk møde med 1300-tallets Barcelona; den nordiske mytologi og nordiske folkesagn – og sidst men ikke mindst 2/3 af Johannes V. Jensens Kongens Fald (skal nok blive færdig – den er god).

Er der egentlig noget bedre, end når man forsvinder ind i bogens verden og tabes totalt for sin omverden? Muligvis, men det står i hvert fald højt på listen her hos mig. Derfor ærgrer det mig egentlig også, at jeg ikke får læst mere af den gode gammeldags analoge lekture til daglig.

Det gav mig en idé: Jeg har en blog, der hedder Ord og visioner. Og er bøger måske ikke en samling af netop det? Derfor har jeg tænkt mig at introducere et nyt emne her på bloggen for at inspirere både mig selv og jer til at læse mere: Boganmeldelser. Jeg vil inderligt gerne høre jeres oplevelser, hvis I har læst de samme bøger som jeg – og hvis I har forslag til, hvilken bog jeg skal kaste mig over som den næste.

Og jeg vil starte med min ferielæsning, so sit tight, The Hunger Games coming up!

Skriv et svar

